Català Castellano
GESTIÓ DE LA CRISI

En primer lloc, volem cridar l'atenció sobre el paràmetre que no enganya sobre quan entenem que estem acostant-nos a una crisi i, simplement, és quan observem que és probable que tindrem o, en el pitjor dels casos, ja tenim dificultats de tresoreria, és a dir no podrem / podem fer front, al seu venciment, a la totalitat dels compromisos de pagament adquirits.

En segon lloc, la nostra experiència ens posa de manifest la importància de gestionar a temps, i més, en temps d'elevada incertesa, qualsevol indici de crisi.

En aquest sentit, nosaltres posarem sobre la taula aspectes de simple sentit comú, com són que cal disposar d'un pressupost Econòmic i de Tresoreria fiable i que en qualsevol compte de resultats hi ha, simplificant, dos aspectes: els ingressos i les despeses.

Respecte de les despeses realitzarem un treball d'anàlisi i reducció de les mateixes i posarem l'èmfasi en el fet que, en contraposició als ingressos, es poden reduir fins a un límit, si bé amb mètode, temps, professionalitat i sentit comú, es poden Reduir les Despeses de forma ràpida i efectiva sense afectar negativament a la consecució del Pla de Negoci. Ara bé, en ocasions, ens trobarem amb certes limitacions de recursos per poder prendre algunes decisions. Pensem en expedients de regulació d'ocupació (ERO's).

Pel que fa referència als ingressos, és quan en primer lloc afirmarem que no tenen límit, més enllà dels imposats pel mercat i definits en el Pla de Negoci.

Al nostre entendre, la citada afirmació ens dirigeix de manera inequívoca a que sempre, i més en moments de crisi, hem de qüestionar i, per tant, redefinir el nostre model de negoci o Estratègia de Negoci.

Finalment, a continuació citem de manera molt breu un petit decàleg dels aspectes, en general, clau en una situació de crisi.

   1. Redefinir l'Estratègia de Negoci

   2. Controlar la caixa, la rendibilitat i la morositat (no vendre és dolent, però no cobrar mata)

   3. Refinançar el deute i optimitzar el circulant (La caixa és la reina, cal allargar els períodes de pagament i reduir els de cobrament, així com reduir les existències)

   4. Redefinir la Proposta de Valor (cal reinventar-se, identificar els elements diferenciadors)

   5. Focalitzar-se en els bons clients i els bons productes i abandonar la resta.

   6. Identificar sempre estratègies de creixement (noves oportunitats, incorporar les millors persones, motivar l'equip, ..)

   7. No baixar indiscriminadament els preus (Redefinir la Proposta de Valor)

   8. Ajustar la capacitat productiva a les vendes

   9. Aprofitar les elevades oportunitats de la gestió de compres

   10. Redefinir l'Estructura Organitzativa

Per tant, si identifiques una possible crisi en la teva activitat no dubtis en contactar amb nosaltres i, per l'anteriorment citat, com més aviat millor.

La nostra experiència ens demostra que si ens posem, a temps, a treballar com un equip, amb realisme però al mateix temps amb ganes i il•lusió, serem capaços de desenvolupar i dur a terme amb èxit les oportunitats que es presenten en qualsevol situació de crisi, definint i executant un Pla de Negoci viable, ajustat a la realitat del nostre present i a la nostra Visió.

Contacti amb nosaltres:
670 797 982

o escrigui'ns un Email a

fibanez@think2do.es
© 2014 Think 2 Do Consulting
BARCELONA: Avinguda Francesc Macià, 53, 7º 3ª, 08206 - Sabadell (Barcelona) - Telf. 670 797 982
P. DE MALLORCA: Plaça Sant Francesc, 1, Pral. 1ª - Palma de Mallorca (Illes Balears) - Telf. 670 797 982

Inici | Empresa | Què necessites? | Serveis | Contactar | Mapa web | Avís legal
Pàgina realitzada per Asnet, Disseny Web